אבטחת מידע
אבטחת מידע
מוקד הגנת הסייבר של לאומי
קיבלתם פנייה חשודה? אין להעביר מידע אישי על החשבון או ללחוץ על קישורים, ויש לדווח מיד למוקד הגנת הסייבר של לאומי 24/7 ב-abuse@bll.co.il
אבטחת מידע בשירותי הבנקאות בדיגיטל
מעבירים כספים, מפקידים לחסכונות או סוחרים בניירות ערך בדיגיטל?
עם אמצעי האבטחה המתקדמים של לאומי ותוך שמירה על כמה כללים פשוטים, אתה יכול לעשות את כל אלה באופן יותר בטוח!
לאומי עושה מאמץ מתמיד לשמור על פרטיות הגולשים ועל סודיות המידע הבנקאי על ידי:
- הטמעת אמצעים מתקדמים לאבטחת פעילות הגולשים.
- שדרוג והתאמת מערכות האבטחה בהתאם לאיומים הקיימים באינטרנט.
- בדיקות מחמירות של כל המערכות על ידי גורמים חיצוניים המתמחים בכך.
- אינו שולח בקשות לעדכון פרטי הזדהות ופרטים אישיים לאתר או לאפליקציה.
במידה וקיבלת הודעה שנראית חשודה, או שיש לך ספק לגבי מקור ההודעה, אין להשיב לה או ללחוץ על הקישורים המופיעים בה. יש להודיע על כך מיידית למוקד למרכז הבנקאות בטלפון 5522* או למוקד הגנת הסייבר של לאומי במייל abuse@bll.co.ilלידיעתך, בנק לאומי שולח פניות בשפה העברית, באמצעות דוא"ל או SMS, עם קישור המוביל לכתובת אתר (URL) המכיל מזהה של לאומי - bankleumi.co.il / leumi.co.il.
לחץ על הקישורים לקבלת פירוט נרחב של הכללים והאמצעים לאבטחת מידע בלאומי:
לנוחיותך, ריכזנו את עיקר הכללים והאמצעים לגלישה בטוחה:
- הקלדת כתובת אתר הבנק והימנעות מכניסה לאתר דרך לינקים או דרך הודעות דואר אלקטרוני שהתקבלו ממקור לא מוכר או לא מהימן (למניעת Phishing).
- במידה וקיבלת הודעת דוא"ל הנראית חשודה, אין ללחוץ על הקישורים המופיעים בה ויש לשלוח העתק ההודעה לכתובת abuse@bll.co.il.
- ווידוא כי בתחילת הכתובת מופיעות האותיות https, המציינות תקשורת מוצפנת.
- בחירת סיסמה אקראית וקשה לניחוש.
- אין למסור את הסיסמה האישית לשום גורם, גם אם הוא מזדהה כבנק לאומי או מזוהה עימו.
- אין לשמור את פרטי הזיהוי במקום גלוי בו יהיו נגישים לאחרים, או במחשב, מחשש לחשיפתם על ידי סוסים טרויאניים או תוכנות שיתוף קבצים, המאפשרות גישה לקבצים במחשב.
- אין לשלוח בדואר אלקטרוני את פרטי הזיהוי לכניסה לחשבונך האישי, לרבות מספר כרטיס אשראי.
- בעת הכניסה למערכת, יופיעו התאריך ושעת ההתקשרות האחרונה שלך למערכת. כך ניתן לוודא שהנתונים המופיעים אכן נכונים, ושלא נעשתה כניסה לחשבונך ללא ידיעתך.
- במהלך הגלישה במערכת, מניעת גישה פיזית של גורמים אחרים לעמדה ממנה מתבצעת הגלישה.
- בגמר השימוש במערכת, ביצוע ניתוק יזום מהמערכת באמצעות פעולת יציאה, ובמחשב מזדמן מומלץ גם לסגור את הדפדפן.
- הימנעות מגלישה ממחשבים שרמת האבטחה בהם אינה ידועה.
- ביצוע מעקב סדיר ותדיר על חשבונותיך באינטרנט.
אמצעי זהירות כלליים שיש לנקוט בשימוש במחשב האישי:
- שימוש בתוכנות להגנת מידע, כדוגמת: תוכנת Personal Firewall, תוכנת אנטי וירוס (Anti Virus) ותוכנה לאיתור תוכנות ריגול (Anti Spyware). עדכון תוכנות אלה באופן שוטף.
- שימוש בדפדפן בגרסה חדשה (Google Chrome גרסה 80 ומעלה ו-Firefox).
- עדכון מערכת ההפעלה, הדפדפן ותוכנות המדף האחרות בתיקונים המתפרסמים מעת לעת, הקשורים לנושא אבטחת מידע.
- הימנעות משיתוף תיקיות המכילות קבצים אישיים, בעת שימוש בתוכנות שיתוף קבצים.
- הימנעות מהתקנת תוכנות לא מוכרות והורדת קבצים ממקור לא מוכר/מהימן מרשת האינטרנט למחשב.
אבטחת מידע בשירותים ישירים נוספים:
- אבטחת מידע בדואר האלקטרוני
- הנחיות אבטחת מידע לאפליקציות הסלולריות
- אבטחת מידע בלאומי 5522*
- אבטחת מידע בשירות "לאומי בזמן"
- אבטחת מידע בשירות סחר בינלאומי באינטרנט
לבירורים, שאלות ותמיכה ניתן לפנות למוקד התמיכה
- מנויי גלישה ישירה לטלפון 03-9544333
- מנויי לאומי Premium לטלפון 03-9544888