קבלת העברה מחו"ל
צריכים לקבל סכום כסף מחו"ל? קבלו את הפרטים לביצוע העברה נכונה.
אם אתם צריכים לקבל כסף מחו"ל או מט"ח מבנק מקומי, תתבקשו למסור לשולח הכסף את קוד ה- SWIFT של לאומי.
(להלן קוד ה- SWIFT של לאומי LUMIILITXXX) .
יתכן ותידרשו לקוד בנק לאומי = 10 וקוד הסניף. לאיתור מספר סניפכם, באפשרותכם למצוא את הסניף שלכם באמצעות מערכת חיפוש הסניפים (לפי שם הסניף, מספר הסניף או היישוב).
כל העברה המגיעה מחו"ל לישראל, בהתאם להוראות הרגרולציה החדשות, החל מיום 31.03.20 , חייבת לכלול את מספר חשבונכם במבנה IBAN.
את מספר ה- IBAN שלכם תוכלו לאתר:
- באתר לאומי - בעת כניסתכם לחשבון תחת: דוחות ואישורים > אישור בעלות חשבון
- באפלקיציית לאומי - תחת: פעולות> הפקת אישורים> אישור בעלות חשבון
אם כבר קיבלתם תקבול מט"ח, תוכלו לראות את ה- IBAN שלכם בהודעת הזיכוי מלאומי.
בהוראת התשלום שמוסרים למעביר הכסף, הקפידו על שם חוקי מלא באנגלית כפי שמופיע בחשבונכם בלאומי וכן כתובת מלאה שלכם כולל שם רחוב ומספר הבית, עיר מיקוד ומדינה.
בנוסף החל מיום 1.1.18 כל תקבול במט"ח/באמצעות סוויפט, חייב לכלול מידע על הצדדים לפעולה, כמפורט להלן:
- השולח - שם מלא של השולח, מספר חשבונו ומענו: רחוב, מספר רחוב, עיר, מיקוד ומדינה
- המקבל - שם הלקוח ומספר חשבונו בלאומי=פרטי מקבל הכספים בלאומי
העברה בה חסר אחד או יותר מפרטי המידע כאמור לעיל לא תתקבל בלאומי.
שימו לב וייתכן ולאומי ייאלץ להחזיר את תמורתה לגורם המעביר.
יש להקפיד כי כל העברה, כאמור, תכלול מידע מלא, לרבות מספר חשבון במבנה IBAN.
מספר ה- IBAN בחשבון המט"ח שונה ממספר ה- IBAN בשקלים. יש להעביר למעביר את מספר ה- IBAN הרלוונטי. במידה והתמורה מזוכה לחשבונכם השקלי, יש לכלול את מספר חשבונכם השקלי אותו תוכלו למצוא באתר לאחר הכניסה לחשבונכם תחת נושא: מספרי זה"ב לחשבונותיי – IBAN.
לסיוע טכני בביצוע הוראות מט"ח בדיגיטל ביכולתך לפנות ל- 03-9544333 או חיוג ל- 5522*> תמיכה טכנית (3) > תמיכה בסחר בינלאומי (5).
הבהרות:
- אין באמור לעיל כדי לגרוע מזכותו של הבנק לדרוש מידע מלא נוסף ככל והדבר יידרש.