הודעות לעיתונות
מהפכת שירות בלאומי: שירות בנקאי אישי ב-ZOOM ושורת מהלכים לסיוע ללקוחות עם ההוצאות לקראת החגים
לראשונה בישראל: לאומי משיק שירות מבנקאי אישי באמצעות פגישת ZOOM, שתאפשר שירותים בנקאיים מלאים - כמו בפגישה פיזית במקביל, יוזם לאומי שורת מהלכים לסיוע ללקוחות להתמודדות עם ההוצאות לקראת החגים.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, שלח מכתבי התנצלות ללקוחות שעזבו את הבנק בשנים האחרונות: "מודע לכך שהשירות שסיפקנו בעבר לא היה מספיק טוב, אבל מצב זה הסתיים"
הבנק מגיע ללקוחות: לראשונה במערכת הבנקאית, לאומי מודיע כי יאפשר ללקוחות לקבל מבנקאי אישי שירות מקצה לקצה באמצעות פגישת ZOOM עבור כלל הפעולות הבנקאיות, לרבות כאלו שעד כה היה הכרח להגיע לסניף לצורך ביצוען. כבר כיום לקוחות לאומי המעוניינים בכך יכולים לבצע את מרבית הפעולות השכיחות באמצעים דיגיטליים או בטלפון. עם זאת, שירות "בנקאי ב-ZOOM" יאפשר לבצע פגישות התייעצות עם בנקאי אישי, הוספה או גריעה של שותף בחשבון, הוספת מיופה כוח ושינוי מורשים בוועדי בתים ועוד. במסגרת הפגישה ב-ZOOM ניתן יהיה לבצע זיהוי לקוח, שיתוף מסמכים וחתימות מרחוק. בחודשים הקרובים יתווספו לשירות פעולות נוספות שניתן יהיה לבצע מרחוק וכרגע מצויים בתהליכי פיתוח. המהלך קיבל את כל האישורים הנדרשים מבנק ישראל.
שירות "בנקאי ב-ZOOM" מצטרף לשירות "משכנתא ב-ZOOM", שהשיק לאומי לפני כשנתיים, וזוכה לשביעות רצון גבוהה בקרב הלקוחות. כמחצית מהלקוחות מעדיפים לבצע את תהליך לקיחת המשכנתא ב-ZOOM במקום להגיע לסניף. במסגרת השירות, ניתן לקבל ייעוץ מקצועי מלא מבנקאי משכנתאות, הצעה אישית למשכנתא או למיחזור משכנתא וכן אפשרות לחתימות מרחוק, שצומצמו בעקבות השירות מ-40 ל-3 בלבד.
במקביל להשקת שירות "בנקאי ב-ZOOM", יוזם לאומי שורת מהלכים, שבמסגרתם יוצעו ללקוחותיו מספר הצעות ערך משמעותיות אשר יוכלו להקל עליהם לקראת החגים הקרובים, המלווה בהוצאות מרובות למשקי הבית:
- דחיית תשלומי כרטיס אשראי - ללא ריבית: לקוחות הבנק שברשותם כרטיס אשראי עם לוגו לאומי יוכלו לדחות תשלום של עד 5,000 ₪ מסך החיוב הכולל של חודש אפריל לחיוב של חודש מאי, וזאת ללא תשלום ריבית. לאומי יממן את עלות הדחייה, ובכך יקל על הלקוחות להתנהל לקראת פסח.
- הלוואה בסכום של 6,000 ₪ לבעלי משכנתאות – ללא ריבית: את ההלוואה, שתהיה צמודה למדד ממועד העמדתה, לקוחות לאומי עם משכנתא של עד מיליון ₪ יוכלו להתחיל לשלם רק לאחר שנה, וההחזרים ייפרסו על פני 4 שנים.
- הצעות ערך נוספות לציבור נוטלי המשכנתאות: כבר לפני מספר חודשים החל לאומי להציע ללקוחותיו הקפאה של החזרי המשכנתא לתקופה מוסכמת, עד 24 חודשים; הקפאת חלק מתשלומי הריבית על המשכנתא והמשך תשלום קרן הלוואה, עד 24 חודשים; הקפאת מסלול הפריים, עד 24 חודשים; מיחזור המשכנתא לצורך מציאת תמהיל חדש שעונה לצורכי הלקוח ומקטין את ההחזר החודשי לטווח ארוך.
- פריסת תשלומים נוחה יותר בהלוואות קיימות - ללא שינוי בריבית: לקוחות הבנק אשר נטלו הלוואה צרכנית יוכלו להאריך את תקופת ההלוואה על מנת להקטין את גובה ההחזר החודשי, וזאת ללא שינוי בשיעור הריבית המקורית שניתנה על ההלוואה. ניתן להגדיל את פריסת התשלומים לתקופה של עד 50% מיתרת תקופת ההלוואה, בכפוף לשיקול הבנק. כך למשל, לקוח אשר נותרו לו עוד 12 תשלומים חודשיים בגין הלוואה שנטל, יוכל להאריך את תקופת ההלוואה לעד 18 חודשים, כך שגובה ההחזר החודשי יקטן בהתאם, וזאת ללא שינוי או תוספת בריבית.
בתוך כך, מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, שלח מכתבי התנצלות אישיים ללקוחות שעזבו את הבנק בשנים האחרונות, ובהם הדגיש את מהפכת השירות שעובר לאומי. לדברי פרידמן, "אני מודע לכך שהשירות שסיפקנו בעבר לא היה טוב באופן מובהק, אולם במהלך החודשים האחרונים הטמענו בלאומי מהפכת שירות שכבר מורגשת, וכיום לאומי הוא הבנק הנוח בישראל. המצב שהיה קיים בעבר – הסתיים. אנו מחויבים לנוחות בהשלמת טיפול מהיר לכל צורך תוך יום אחד בלבד לכל היותר, בכל ערוץ שירות שיבחר הלקוח". עוד הוסיף: "אנחנו מתחייבים להיות פרואקטיביים ולהביא בפני הלקוחות תובנות כדי לאפשר להם לנהל באופן מיטבי את כספם. נמשיך להיות קשובים וליזום הטבות בנקאיות שונות כדי לסייע ללקוחות בעת הזו".