האתר עושה שימוש ב-cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת
יש ללחוץ כאן
לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, מודיעה היום (שני) על השקעה של 60 מיליון ₪ בקבוצת המסעדנות "נונו". במקביל, רוכשת נונו את רשת "ג'ירף". לאומי פרטנרס, שמנוהלת בידי אבי אורטל, תספק מימון לעסקה, שחלקו יומר בהמשך להחזקה של 20% מקבוצת נונו.
בעלי השליטה הנוכחיים בקבוצת נונו הם המייסדים דובב לוינסון ויקי בונה, שהקימו את קבוצת נונו לפני כ-8 שנים, לאחר שמילאו תפקידי ניהול בכירים בתעשיית ההיי-טק. קבוצת נונו מפעילה מסעדות איטלקיות תחת המותג NONO, וכן בתי קפה, בייקרי ופטיסרי תחת המותג MIMI. בשונה מהמקובל בענף המסעדנות, הקבוצה אינה פועלת בשיטת הזכיינות ומבוססת על תרבות ארגונית ושיטות ניהול מעולמות ההיי-טק. מרביתם המכריע של מוצריה מיוצרים בייצור עצמי בשני מפעלי מזון שברשותה. סניפי הרשת ממוקמים בהוד השרון, הרצליה, רמת אביב, כפר סבא וקריית אונו, ובחודשים הקרובים צפויות להיפתח מסעדות נוספות, בין השאר בנס ציונה, פתח תקווה וגבעתיים.
רשת ג׳ירף הוקמה לפני 25 שנה בתל אביב על ידי רימון בן יקיר, אחד המסעדנים המנוסים והמוערכים בישראל, והייתה מחלוצות המסעדות האסיאתיות בארץ. החידוש של ג'ירף בעת הקמתה היה בחיבור חדשני בין מטבח פאן-אסייאתי לחוויית בילוי מערבית מודרנית. כיום מונה הרשת 8 סניפים בפריסה ארצית.
לאחר השלמת העסקה, תמוזג הפעילות של שתי הרשתות לקבוצה אחת גדולה וחדשנית, עם 3 מפעלים, 17 מסעדות ובתי קפה וכ-1,100 עובדים. שלושת המותגים: ג'ירף, נונו ומימי, ימשיכו להתקיים עצמאית, תוך שיתוף פעולה ומיצוי הסינרגיות והיתרונות הגלומים במיזוג. שיתוף הפעולה יבוא לידי ביטוי בהיבטים תפעוליים לרבות ייצור, רכש, לוגיסטיקה ומוקד משלוחים, וכן בהיבטים עסקיים, דוגמת פיתוח עסקי ושיווק.
מנכ״ל לאומי פרטנרס, אבי אורטל, מסר: "ההחלטה להשקיע בקבוצת נונו מתבססת על ניתוח המגמות בתחום המסעדנות לצד יכולות הניהול האיכותיות ושיעורי הצמיחה שאפיינו את הקבוצה ב-8 שנות פעילותה".
מנהל ההשקעות הראשי של לאומי פרטנרס, יובל זעירא, מסר: "המגמות בתחום המסעדות והמשלוחים, בשילוב המיומנות וההבנה המעמיקה של מנהלי קבוצת נונו בתחום, יוצרות פוטנציאל עצום של התרחבות וצמיחה בשנים הקרובות".
דובב לוינסון ויקי בונה, מייסדי קבוצת נונו, אמרו כי "לג'ירף, נונו ומימי יש הרבה מן המשותף מבחינת קהל היעד, אופי המסעדות והתרבות הארגונית. לכן, מדובר בחיבור טבעי שממנו תוכל הקבוצה להתפתח ולצמוח, הן במותגים הקיימים והן להשקעות נוספות בגופים מובילים בענף המסעדנות".