מכתב כוונות לסילוק משכנתא
"מכתב כוונות" הוא מסמך המציג את היתרה שטרם סולקה של סך ההלוואות שלהבטחתן שועבד נכס לבנק (להלן: "ההלוואות"), המסמך מציג ללווים את הסכום המדויק של היתרה לצורך הסילוק המלא של ההלוואות ו/או לצורך גרירתן לבטוחה חלופית, במידה ואושרה על ידי הבנק, כך ניתן יהיה להימנע מתשלום ביתר או תשלום חסר, בכפוף לביצוע הסילוק ו/או הגרירה בתנאים שנקבעו במכתב הכוונות.
בין היתר, המכתב כולל את אישור הבנק כי עם סילוק ו/או גרירת יתרת ההלוואות כפי הסכום המופיע במכתב הכוונות, בתשלום אחד ועד למועד שנקבע במכתב, הבנק יסיר את השעבוד מהנכס.
מכתב כוונות יידרש במקרים שונים, לדוגמא במהלך ניהול מו"מ לקראת מכירת הנכס, בתהליך אישור פרי פסו/הסכמה לדרגה שניה וכד'.
לכן, בבואכם להזמין מכתב כוונות, חשוב להבין, ראשית, מהי הפעולה בגינה אתם נדרשים לקבל מכתב כוונות:
פעולה | לאן לפנות |
מסמכים נדרשים בשלב הראשוני |
תיאור התהליך |
---|---|---|---|
מכירת הנכס המשועבד וסילוק מלא של כל ההלוואות שבגינן משועבד הנכס שלא באמצעות הלוואת משכנתא מבנק אחר |
לצורך הגשת בקשה באמצעות טופס דיגיטלי לחץ כאן
מרכז שירות לקוחות של לאומי למשכנתאות בטלפון 6062* |
|
|
סילוק מלא של כל ההלוואות שבגינן משועבד הנכס באמצעות הלוואת משכנתא מבנק אחר (פרי פסו/הסכמה לדרגה שניה) |
לצורך הגשת בקשה באמצעות טופס דיגיטלי לחץ כאן
מרכז שירות לקוחות של לאומי למשכנאות בטלפון 6062* |
|
|
גרירת המשכנתא לנכס אחר | מוקד לאומי ישיר למשכנתאות חייגו 3200* או מלאו טופס פניה |
|
|
גרירת המשכנתא לערבות בנקאית/פיקדון | מוקד לאומי ישיר למשכנתאות חייגו 3200* או מלאו טופס פניה |
|
|
האמור אינו כולל הלוואות אשר נמצאות בטיפול משפטי.
מה חשוב לדעת בפניה בנושא מכתב כוונות:
- תאריך הפקת מכתב כוונות:
- היתרה המפורטת במכתב כוונות שהונפק בין התאריכים 11-15 לחודש מסוים מעודכנת ליום ההנפקה בלבד ולצורך סילוק מלא וסופי של ההלוואות יש לברר את גובה היתרה המדויקת טלפונית מול מרכז שרות הלקוחות (6062*) בטרם ביצוע סילוק ההלוואות.
- היתרה המפורטת במכתב שהונפק בין התאריכים 16 לחודש מסוים ועד 10 לחודש העוקב (כולל), מעודכנת עד ליום 10 לחודש כאמור.
- לקוחות לאומי, במידה והנכם מנויים על השירות, לחצו כאן לצפייה בנתוני המשכנתא ליום העסקים האחרון.
- טרם פירעון ההלוואות יש לעיין ב דף ההסבר בנושא עמלות פירעון מוקדם. במידה ודף ההסבר לא נמסר לכם יש להתקשר למוקד שירות הלקוחות בטלפון *6062 לבקש את דף ההסבר לפני ביצוע פירעון ההלוואות בפועל.
*אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל